Buzağı
desteklemesi MADDE 6 – (1) Buzağı desteklemesinden yararlanacak olanlar; a) E-ıslah’a kayıtlı analardan, e-ıslah veri tabanına kayıtlı
saf kültür ırkı veya melezi sığırların aynı kültür ırkı boğanın spermasıyla
suni tohumlanma sonucu doğmuş olmalıdır. b) E-ıslah’a kayıtlı, yerli ırk ve melezi sığırlardan suni
tohumlama sonucu doğan buzağılarda aynı ırktan olma şartı aranmaz. c) E-ıslah’a kayıtlı, etçi ırk sığırlardan, aynı ırktan suni
tohumlama veya Bakanlıktan izin almış tabii tohumlama boğası ile tohumlanması
sonucu doğmuş olmalıdır. ç) Tüm buzağılar 2014 yılı doğumlu ve Türkvet’te kayıtlı
olmalıdır. d) Dişi buzağılara Brusella aşısı yapılmış ve aşı bilgileri
Türkvet’e kaydedilmiş olmalıdır. e) İşletmenin e-ıslah’a kayıt tarihinden önce doğan buzağılar
desteklemeden yararlandırılmaz. f) Her buzağı için bir kez destekleme ödemesi yapılır. g) İkiz veya üçüz doğan her buzağı için destekleme ödemesi
yapılır. ğ) Buzağının doğum bilgisi e-ıslah veri tabanından alınır ve
destekleme buzağının doğduğu işletme sahibine ödenir. Doğum bilgileri ve
doğduğu işletmesi e-ıslahta belirlenemeyen buzağılar için destekleme ödemesi
yapılmaz. h) Suni veya tabii tohumlamanın, buzağının doğum tarihinden
210-295 gün öncesinde ülkemizde yapılmış ve tohumlama bilgisinin e-ıslah veri
tabanında kaydedilmesi zorunludur. ı) On dört aylık yaştan (420 gün) önce tohumlanan hayvanların
buzağısı için destekleme ödemesi yapılmaz. i) Türkvet ve e-ıslah’a kaydedilmeden ölen, kesilen veya
satılan buzağılar ile ölü doğan ve atık yavrular için destekleme ödemesi
yapılmaz. E-ıslah’a ve Türkvet’e kaydedildikten sonra ölen, kesilen veya
satılan buzağılar için destekleme ödemesi yapılır. j) Buzağıların zamanında küpeletilmesi, Türkvet ve e-ıslah
kayıt sistemlerine kaydettirilmesinden yetiştiriciler, belgelerin düzenlenmesi
ve veri girişlerinin vaktinde yapılmasından ise görevli kişiler ve kuruluşlar
sorumludur. (2) İşletmesi soy kütüğüne kayıtlı yetiştiriciler Damızlık
Sığır Yetiştiricileri Birliği aracılığıyla, ön soy kütüğüne kayıtlı olanlar ise
şahsen veya üyesi olduğu yetiştirici/üretici örgütleri aracılığıyla il/ilçe
müdürlüklerine 1/10/2014 - 31/12/2014 tarihleri arasında dilekçe ile müracaatta
bulunurlar. (3) İcmallerin hazırlanması öncesinde il/ilçe müdürlükleri,
tohumlama, buzağı ve desteklemeye esas bilgilerin e-ıslah ve Türkvet kayıt
sistemlerine, gerçek kişilerin T.C. kimlik numarası, doğum tarihi ve baba
adının, tüzel kişiliklerde ise vergi numarasının e-ıslah veri tabanına
zamanında kaydının yapılmasını sağlar. Desteklemeye müracaat eden
yetiştiricinin 15/1/2015 tarihine kadar e-ıslah veri tabanında tanımlanmasını
sağlar, gerektiğinde Bakanlıkça 15/2/2015 tarihine kadar uzatılabilir. (4) İcmallerin düzenlenmesi ve destekleme ödemesine esas
çalışmalar; a) Türkvet ve e-ıslah veri tabanlarının 15/1/2015 tarihli
verilerinden, 25/1/2015 tarihine kadar bu Tebliğde yer alan kriterler
doğrultusunda müracaatı olan yetiştiriciler için desteklemeye esas icmal-1
(askı listesi) e-ıslah veri tabanından hazırlanır ve il/ilçe müdürlüklerince on
gün süreyle üreticilere duyurulacak şekilde askıya çıkarılır. Askı bilgileri
imza ile tutanağa bağlanır. Askı süresince herhangi bir itiraz olmaz ise kamu
aleyhine olan hâller hariç icmal-1 deki bilgiler doğru kabul edilir. Daha sonra
yapılacak itirazlar icmal-3’ün hazırlanmasında değerlendirmeye alınır. Yapılan
itirazlar doğrultusunda kayıt sistemlerinde düzeltmeler yapılır, eksiklikler
giderilir. b) 15/2/2015 tarihli verilerden yararlanılarak e-ıslah’ta
yayınlanan icmal-2’ler ilçe müdürlüklerince onaylanır ve il müdürlüğüne
gönderilir. Merkez ilçeye ait icmal-2 il müdürlüğü tarafından onaylanır.
İcmal-2’ler il müdürlükleri tarafından kontrol edilir, onaylanır ve ödemeye
esas olmak üzere 2015 Mart ayı sonuna kadar HAYGEM’e gönderilir. Ödemeler
HAYGEM tarafından gerçekleştirilir. c) 1/7/2015 tarihli e-ıslah ve Türkvet kayıtlarından 2015
Temmuz ayının ilk haftası tebliğde yer alan kriterler doğrultusunda müracaatı
olan yetiştiriciler için icmal-2’deki buzağılar hariç olmak üzere desteklemeye
esas icmal-3 (askı listesi) HAYGEM tarafından e-ıslah veri tabanından
hazırlanır ve yayınlanır. İl/ilçe müdürlükleri tarafından e-ıslahtan alınan
listeler, on gün süreyle üreticilere duyurulacak şekilde askıya çıkarılır. Askı
bilgileri imza ile tutanağa bağlanır. Askı süresince herhangi bir itiraz olmaz
ise kamu aleyhine olan hâller hariç icmal-3 deki bilgiler doğru kabul edilir.
Daha sonra yapılacak itirazlar değerlendirmeye alınmaz ve herhangi bir hak
doğurmaz. Yapılan itirazlar doğrultusunda kayıt sistemlerinde düzeltmeler
yapılır, eksiklikler giderilir. ç) 1/8/2015 tarihli verilerden yararlanılarak e-ıslah’tan
yayınlanan icmal-4’ler ilçe müdürlüklerince onaylanır ve il müdürlüğüne
gönderilir. Merkez ilçeye ait icmal-4 il müdürlüğü tarafından onaylanır.
İcmal-4’ler il müdürlükleri tarafından kontrol edilir, onaylanır ve ödemeye
esas olmak üzere 2015 Ağustos ayı sonuna kadar HAYGEM’e gönderilir. d) İcmaller, e-ıslah ve Türkvet’ten uygulama esaslarındaki tüm
kıstaslar doğrultusunda hazırlanır ve yayınlanır. Türkvet ile ilgili bilgiler,
otomatik olarak sistemler arası ilişkilendirme ile alınır. e) 1/8/2015 tarihinden sonra e-ıslaha kaydedilen buzağılar
için destekleme ödemesi yapılmaz. (5) Destekleme başvuru dilekçeleri, üye başvuru tablosu, icmal
örnekleri e-ıslah veri tabanından yayınlanır. (6) GAP, DAP, DOKAP ve KOP illerinde Besilik Materyal Üretim Desteği alan buzağılar, bu desteklemeden yararlandırılmaz. Çiğ süt
üretiminin desteklenmesi MADDE 11 – (1) Çiğ süt primi; üretmiş olduğu çiğ sütü, Gıda
İşletmelerinin Kayıt ve Onay İşlemlerine Dair Yönetmelik kapsamında faaliyet gösteren
süt işleme tesislerine, fatura/e-fatura
ve/veya müstahsil makbuzları karşılığında kendisi, yetiştirici/üretici örgütü
veya bunların %50’nin üzerinde paya sahip oldukları ortaklıkları vasıtasıyla
satan, SKS veri tabanına altyapısı kurulan yerlerde anlık olarak, alt yapısı
kurulmamış yerlerde aylık olarak kaydettiren, bu Tebliğin 3 üncü maddesinde
belirtilen ve ulusal düzeyde üst örgütlenmesini tamamlamış bir
yetiştirici/üretici örgütüne üye olan yetiştiricilere, hazırlanan ödeme
icmalleri esas alınarak manda, koyun ve keçi sütü ile inek sütü için soğutulmuş
süte farklı olmak üzere beher litre için destekleme ödemesi yapılır. (2) Müracaat yeri, şekli ve zamanı; a) Desteklemeden yararlanmak isteyen üreticiler; üyesi
bulunduğu yetiştirici/üretici örgütü aracılığı ile SKS’ye veri girişi için
yetkilendirilmiş süt üretici birliklerinin olduğu yerlerde bu birliklere,
olmayan yerlerde il/ilçe müdürlüklerine müracaat ederler. b) Satılan çiğ süte ait fatura/e-fatura, veya müstahsil makbuzları, takip eden ayın en geç son iş
gününe kadar üyelerinin icmal-1’ini hazırlayacak olan süt üretici birliklerine
veya üyelerinin icmale esas tablosunu hazırlayacak olan kooperatif üst
birlikleri ile yetiştirici birliklerine teslim edilir. c) Kooperatif üst birlikleri ile yetiştirici birlikleri,
kendilerine teslim edilen belgeleri, icmal-1’e esas tabloları ve eklerini,
takip eden ayın beşinci iş günü sonuna kadar SKS’ye veri girişi yetkisi bulunan
süt üretici birliklerinin bulunduğu yerlerde bu birliklere diğer yerlerde ise il/ilçe
müdürlüklerine tutanak ile teslim ederler. ç) 1/1/2014 tarihinden bu Tebliğin yayımlandığı tarihe kadar
satılan çiğ sütlere ait fatura/e-fatura
ve/veya müstahsil makbuzları, bu Tebliğin yayım tarihinden itibaren beş gün
içerisinde yetiştirici/üretici örgütlerine teslim edilir. (3) Veri girişi yapacak il/ilçe müdürlükleri veya süt üretici
birliklerince yetiştirici/üretici örgütlerinden istenilecek belgeler; a) Yetiştirici/üretici örgütünce düzenlenmiş destekleme için
başvuruda bulunan üyelerin listesi, b) SKS veri tabanı üzerinden yayımlanan ve yetiştirici/üretici
örgütünce düzenlenen çiğ süt destekleme icmaline esas tablo, c) Faturalar
elektronik ortamda düzenlenmiş ise xml formatında, silinemez CD veya DVD’ye
kayıtlı e-faturalar, ç) Satılan süt miktarının litre olarak gösterildiği fatura
ve/veya müstahsil makbuzları. (4) Destekleme
icmallerinin hazırlanması döneminde uyulacak esaslar; a) Yürürlükteki
mevzuata uygun, aylık olarak düzenlenen müstahsil makbuzu ve/veya faturaların
asılları veya nüshaları destekleme için esas alınır. Her ne suretle olursa
olsun bunların fotokopileri veya onaylı suretleri kesinlikle dikkate alınmaz.
Müstahsil makbuzu ve/veya faturalarda/e-faturalarda, süt teşvik kod numarası veya işletme onay
belge numarası, süt işleme tesisinin adı, adresi, üreticinin adı, soyadı,
adresi ve teslim edilen sütün türü, litre olarak miktarı, litre fiyatı ve
tutarı ile soğutma tankı üzerinden pazarlanmış ise “soğutulmuş çiğ süt”
ibaresi, süt soğutma tankı sahibi, sorumlusu veya yetkilisinin adı soyadı,
imzası ve süt soğutma tankı kod numarası, süt işleme tesisi yetkilisinin imzası
ve kaşesi bulunmalıdır. b) Gıda
İşletmelerinin Kayıt ve Onay İşlemlerine Dair Yönetmelik kapsamındaki süt
işleme tesisleri ile ilgili bilgilerin SKS’ye girilmesi ve güncellenmesinden,
kayıt ve onay işlemlerini yürüten il müdürlükleri sorumludur. c) Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği, HAYGEM’in uygun
gördüğü birliklere SKS’ye veri giriş yetkisi verir. HAYGEM, veri giriş yetkisi
verilmesini uygun gördüğü bu birlikleri SKS üzerinden yayınlar. (5) Destekleme icmallerinin hazırlanması; a) Veri giriş yetkisi almış süt üretici birliklerinin
bulunduğu yerlerde; üreticilerin icmal-1’e esas tabloları yetiştirici/üretici
örgütlerince aylar bazında hazırlanır ve SKS’ye girilmesi için yetkilendirilmiş
süt üretici birliklerine teslim edilir. İcmal-1 listelerinin SKS’ye girişleri
bu birliklerce yapılır. b) Veri giriş yetkisi almış süt üretici birliklerinin
bulunmadığı yerlerde; üreticinin icmal-1’e esas tabloları yetiştirici/üretici örgütlerince
aylar bazında hazırlanır ve SKS’ye girilmesi için il/ilçe müdürlüklerine teslim
edilir. İcmal-1 listelerinin SKS’ye veri girişleri il/ilçe müdürlüklerince
yapılır. c) SKS’ye süt girişlerinin, üreticilerin üretimde bulundukları
ilçeden yapılması esastır. ç) İl merkezinde kurulan süt üreticileri birlikleri,
yetkilendirilmediği ilçelerde sadece üyelerinin veri girişini yapar. (6)
Destekleme icmallerinin il/ilçe müdürlüklerince incelenmesi; a) Süt
icmallerinin incelenmesinde; üreticilere ait fatura/e-fatura ve/veya müstahsil
makbuzlarının uygunluğu, bunların SKS veri tabanına doğru girilip girilmediği,
hayvan sayısı ile satılan süt miktarının uyumlu olup olmadığı, süt soğutma
tanklarının kapasitesinin üzerinde kullanılıp kullanılmadığı dikkate alınır.
Uygun olmayan hatalı belgeler, girişler ve hayvan sayısı ile süt miktarında
uyumsuzluk olanlar ile soğutma tanklarının kapasitesinin üzerinde pazarlanan
sütler icmal listesinden çıkartılır. b) Elektronik
ortamda alınan e-faturalar www.efatura.gov.tr internet
adresinde bulunan e-fatura görüntüleyici ile açılarak, mali mühür bulunup
bulunmadığı ve alınan e-fatura çıktısı ile uyumlu olup olmadığı kontrol edilir.
Yapılan kontrolde uygun bulunmayanlar icmal listesinden çıkartılır. e-fatura
çıktısı, kontrolü yapan il/ilçe müdürlüğü SKS sorumlu personeli tarafından
imzalanır. c) İnceleme
sonrasında fatura/e-fatura ve/veya müstahsil makbuzları, yazı ile icmal-1’i
veya icmale esas tabloyu hazırlayan yetiştirici/üretici örgütüne iade edilir. (7) Destekleme
icmallerinin askıya çıkarılması; a) Aylar bazında SKS veri tabanına kaydedilen icmal-1
listeleri, veri giriş dönemi bittikten sonra, il/ilçe müdürlüklerince askıya
çıkartılmak üzere SKS veri tabanından icmal-2 listeleri şeklinde alınır. b) İcmal-2 listeleri il/ilçe müdürlüklerinde,
yetiştirici/üretici örgütlerine ve üreticilere duyurulacak şekilde askıya
çıkarılır. c) Askıya çıkarma tarihi ve saati ile askıdan indirme tarihi
ve saati il/ilçe müdürlüğü ile yetiştirici/üretici örgütü temsilcilerince
tutanağa bağlanır ve güncel tarihle imzalanması sağlanır. ç) Askı süresince herhangi bir itiraz olmaz ise listelerdeki
bilgiler doğru kabul edilir. Daha sonra yapılacak itirazlar değerlendirmeye
alınmaz ve herhangi bir hak doğurmaz. d) Askı süresinde icmal-2 listelerine yapılan itirazlar,
il/ilçe müdürlüğünce değerlendirilir. (8) Destekleme icmallerinin gönderilmesi ve ödeme; a) İtirazların değerlendirilmesinden sonra kesinleşmiş icmal-2
listeleri ilçe müdürlüklerince onaylanarak il müdürlüğüne gönderilir. b) İl müdürlükleri, ilçelerden gelen onaylanmış icmal-2
listelerinin en az % 20’sini hayvan sayıları ile satılan süt miktarlarının
uyumlu olup olmadığı yönünden kontrol eder. Kontrol edilen icmal-2 listeleri
tutanak altına alınır, uyumsuzluğu tespit edilen varsa, icmal-2 listeleri
yeniden düzenlenir. Kontrolleri tamamlanan icmal-2 listeleri SKS veri tabanında
ödemeye esas olan icmal-3 listesi şeklinde düzenlenir. Düzenlenen icmal-3
listeleri il müdürleri tarafından onaylanarak HAYGEM’e gönderilir. c) HAYGEM, gelen icmal-3 listeleri ile SKS’den alınan icmal-3
listelerinin uyumlu olmasını kontrol eder. ç) Ödeme listelerinin Bakanlıkça bankaya gönderilmesinden
sonra kesinleşmiş icmal-2 listeleri, yetiştirici/üretici örgütleri bazında
SKS’den il/ilçe müdürlüklerince alınarak ilgili yetiştirici/üretici örgütlerine
gönderilir. (9) Diğer hususlar; a) Süt soğutma tanklarının ve süt toplama merkezlerinin
yürürlükteki mevzuata uygunluğunun tespiti il/ilçe müdürlüklerince yapılarak
SKS veri tabanına girişi sağlanır. b) Süt işleme tesislerindeki soğutma tankları SKS veri
tabanına girilmez. Süt işletme tesislerindeki soğutma tanklarından, SKS’de daha
önceden kayıtlı olanlar sistemde pasif duruma getirilir. c) İl/ilçe müdürlüklerince kontrol edilerek usulüne uygun
çalıştırılmadığı tespit edilen süt soğutma tankları üzerinden pazarlanan sütler
soğutulmuş olarak değerlendirilmez. ç) Çiğ sütün; yetiştirici/üretici örgütleri veya bunların
%50’nin üzerinde paya sahip oldukları Türk Ticaret Kanununa tabi ortaklıkları
üzerinden pazarlanması durumunda, üretici adına düzenlenmiş müstahsil
makbuzları ile süt işleme tesisleri adına düzenlenmiş faturaların uyumlu olması
zorunludur. d) Destekleme icmallerinin hazırlanması, askıya çıkartılması,
gönderilmesi ve ödeme ile ilgili çalışma takvimi HAYGEM tarafından belirlenir. e) Bu Tebliğde belirtilen icmallerin ve diğer eklerin
örnekleri SKS üzerinden yayınlanır. f) İl/ilçe müdürlükleri ve süt üretici birlikleri, çiğ süt
desteği için gerekli belgelerle yapılan başvuruları zamanında sisteme girmekle
sorumludur. Süt üretici birlikleri başvuruları zamanında sisteme girmedikleri
takdirde veri giriş yetkileri iptal edilir. g) SKS’de görev yapacak Bakanlık personelinin sistem
şifrelerinin tahsisi Bakanlıkça, birlik personelinin şifre tahsisi ise Türkiye
Süt Üreticileri Merkez Birliğince yapılır. Personelin eğitimi ile konuya
ilişkin diğer tedbirler Bakanlık ve Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği
tarafından alınır. ğ) Birden çok yetiştirici/üretici örgütüne üyeliği bulunan
üreticinin iş ve işlemleri, fatura/e-fatura ve/veya müstahsil makbuzunu teslim
ettiği yetiştirici/üretici örgütü üzerinden yapılır. h) Çiğ süt desteklemesi ve SKS ile ilgili olarak yapılacak
çalışma ve uygulama esasları HAYGEM tarafından belirlenir. ı) Anlık SKS ile ilgili çalışma ve uygulama esasları HAYGEM
tarafından talimatla belirlenir. i) Çiğ süt destekleme ödemelerinden, idarî hata sonucu
düzenlenen belgelerle yapılan ödemeler hariç, haksız yere yararlandığı tespit
edilen ve beş yıl süreyle hiçbir destekleme programından yararlandırılmayacak
gerçek veya tüzel kişilerin ceza süreleri bitene kadar SKS’de yasaklılar
listesine alınmasından il/ilçe müdürlükleri sorumludur. j) Destekleme ödemeleri ile ilgili olarak haklarında idari ve
adli işlem başlatılan yetiştirici/üretici örgütleri, haklarındaki inceleme
tamamlanıncaya kadar, il sistem sorumlularınca SKS’de ödeme engelli
yetiştirici/üretici örgütü olarak işaretlenir.
k) İdari hata sonucu veya haksız ödendiği tespit edilerek geri
tahsil edilen çiğ süt desteklemelerine ait bilgiler SKS’ye il/ilçe müdürlükleri
tarafından girilir. Geri ödeme belgeleri il/ilçe müdürlüklerinde muhafaza
edilir. Hayvan
hastalığı tazminatı desteklemeleri MADDE 18 – (1) 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu gereği yayımlanan Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile belirlenmiş tazminatlı hastalıkların tespit edilmesi sonucu, resmi veteriner hekim veya yetkilendirilmiş veteriner hekim gözetiminde mecburi kesime tâbi tutulan veya itlaf edilen hayvanlar ile mezbahalarda tespit edilen tazminatlı hastalık nedeniyle imha edilen hayvanların bedelleri, hayvan sahiplerine hayvan hastalığı tazminatı desteği olarak aşağıdaki esaslara göre yapılır. a) Sığır tüberkülozu hastalığında; hastalık tespit edilen hayvanın ait olduğu işletmede bulunan sığırlara tüberkülin uygulaması yapılır. Tüberkülin Teamül Cetveli 2 nüsha halinde tanzim edilir ve Hayvan Sağlığı, Yetiştiriciliği ve Su Ürünleri Şube Müdürünce imzalanıp onaylanır. Tüberkülin testi uygulanması sonunda sığır tüberkülozu hastalığına yakalandıkları tespit edilen sığırlar ile test sonucu şüpheli ya da menfi çıkan ve karantina sürecinde ölen ya da ölüm öncesi kesime tabi tutulan ve sığır tüberkülozu tespit edilen sığırların kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılarak, şarta tabi kesimleri ya da itlafı gerçekleştirilir. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. b) Mezbahada ya da Kurban Bayramı süresince Kurban Hizmetleri Komisyonu tarafından kurbanlık hayvanlar için belirlenen kesim yerlerinde, kesim sonrası sığır tüberkülozu tespit edildiğinde, kesimin yapıldığı mahalde bulunan İl/İlçe Müdürlüğünde görevli resmi veteriner hekim hastalık raporu düzenler. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliğine göre karkas bedeli üzerinden kıymet takdirleri yapılır. Kesimin yapıldığı mahalde bulunan İl/İlçe Müdürlüğü tarafından Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. c) Sığır brusellozu hastalığında; işletmede bulunan sığırlardan alınan marazi maddede Bakanlık enstitüsü müdürlüğünce bakteriyolojik olarak sığır brusellozu hastalığı tespit edildiğinde kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılarak, itlafı veya şarta tabi kesimleri gerçekleştirilir. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. ç) Ruam hastalığında; Resmi veteriner hekim tarafından uygulanan Mallein testi sonucunda veya Bakanlık enstitü müdürlüğünce yapılan bakteriyolojik ve serolojik muayenede Ruam hastalığı tespit edildiğinde, hasta hayvanların kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılarak itlaf edilir. Mallein uygulamasına yönelik olarak Bakanlığın belirlediği esaslar çerçevesinde 2 nüsha Ruam Teamül Cetveli tanzim edilir ve Hayvan Sağlığı, Yetiştiriciliği ve Su Ürünleri Şube Müdürünce imzalanıp mühürlenerek tasdiklenir. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. d) Koyun keçi brusellozu hastalığında; işletmede bulunan küçükbaş hayvanlardan alınan marazi maddede Bakanlık enstitüsü müdürlüğünce bakteriyolojik olarak koyun keçi brusellozu hastalığı tespit edildiğinde, kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılarak, itlafı veya şarta tabi kesimleri gerçekleştirilir. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. e) Afrika at vebası ve sığır vebası hastalığında; işletmede bulunan hayvanlardan alınan marazi maddede Bakanlık enstitüsü müdürlüğünce Afrika at vebası veya sığır vebası hastalığı tespit edildiğinde ya da hastalıkların açık belirtilerini gösteren hayvanlar tespit edildiğinde kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılarak itlaf edilir. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. f) Kuş gribi hastalığında; hastalıktan şüphe edilmesi sebebiyle veya laboratuvarda hastalığın varlığı tespit edildiğinde öldürülen hayvanların kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılır. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. g) Kuduz hastalığında, Bakanlık enstitü müdürlüğünce kuduz hastalığı tespit edilen sığır, koyun ve keçiler ile kuduz olduğu tespit edilen hayvan tarafından ısırıldığı için öldürülen sığır, koyun ve keçilerin kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılır. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. ğ) Sığırların nodüler ekzantemi hastalığında, laboratuvar muayenesi ile sığırların nodüler ekzantemi hastalığına yakalandığı tespit edilen sığırlar ile hastalık tespit edildikten sonra oluşturulan koruma ve gözetim bölgelerinde hastalığın açık belirtisini gösteren sığırların kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılarak, itlafı veya şarta tabi kesimleri gerçekleştirilir. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. h) Şap hastalığında, Bakanlıkça her yıl tespit ve ilan edilen mücadele bölgelerinde, hastalığın açık belirtisini göstermesi veya laboratuvarlarca hastalığın varlığı ve tipi tespit edildikten sonra öldürülen veya kestirilen hayvanların kıymet takdiri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılır. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. (2) Hayvansal ürün, yem, madde ve malzemelerin bedelleri ile bunların imha, nakliye ve dezenfeksiyon masraflarının tamamı, yerel kıymet takdir komisyonu tarafından belirlenen miktarlar üzerinden, hayvan sahiplerine hayvan hastalığı tazminatı desteği olarak aşağıdaki esaslara göre yapılır. a) Ruam, sığır vebası, Afrika at vebası, kuş gribi hastalıkları nedeniyle imha edilen hayvansal ürünlerin, yem, madde ve malzemelerin bedelleri ile imha, nakliye ve dezenfeksiyon masraflarının kıymet takdiri yapılır. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde tazminat mazbatası tanzim edilir. b) Şap, sığır tüberkülozu, sığırların nodüler ekzantemi, sığır brusellozu, koyun ve keçi brusellozu hastalıklarında süt hariç, imha edilen diğer hayvansal ürünlerin yem, madde ve malzemelerin bedelleri ile imha, nakliye ve dezenfeksiyon masraflarının kıymet takdiri yapılır. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde tazminat mazbatası tanzim edilir. c) Kuduz hastalığında, imha edilen yem, madde ve malzemelerin bedelleri ile imha, nakliye ve dezenfeksiyon masraflarının kıymet takdiri yapılır. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde tazminat mazbatası tanzim edilir. ç) Kuduz hastalığında, hayvanların sahipleri öldürülmelerine rıza göstermez ise karantina süresi içerisinde elde edilecek hayvansal ürünler imha edilir ve tazminat ödenmez. d) Tazminatlı hayvan hastalıklarından dolayı mahallinde itlaf ve imhasına karar verilen hayvanların, imha, nakliye ve dezenfeksiyon masraflarının kıymet takdiri yapılır. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde tazminat mazbatası tanzim edilir. (3) İhbarı mecburi bir hastalığa karşı koruma sağlamak amacıyla yapılan aşı ve serum uygulaması nedeniyle hayvanlarda oluşan kayıplar için hayvan sahiplerine aşağıdaki esaslara göre hayvan hastalığı tazminatı desteği ödemesi yapılır. a) İhbarı mecburi bir hastalığa karşı koruma sağlamak amacıyla, resmî veteriner hekim veya sorumluluğundaki yardımcı sağlık personeli ile yetkilendirilmiş veteriner hekim tarafından yapılan aşı ve serum uygulaması nedeniyle öldüğü veya ölüm öncesi kesime tabi tutulduğu resmî veteriner hekim raporu ile tespit edilen hayvanların kıymet takdirleri Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde yapılır. Hayvan Hastalıklarında Tazminat Yönetmeliği ile Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde Hayvan İtlaf ve Tazminat Mazbatası tanzim edilir. b) Konjuktival brusella aşısı uygulanan gebe küçükbaş hayvanlarda oluşan atıkların, aşı etkisi ile oluştuğu Pendik Veteriner Kontrol Enstitü Müdürlüğü tarafından tespit edildiğinde, bu atıkların tespit edildiği epidemiyolojik ünitede bulunan ve aşı uygulanan tüm küçükbaş hayvanlarda görülen atıklar için hayvan sahiplerine atık yapan hayvan başına 100 Türk Lirası hayvan hastalığı tazminatı desteği ödemesi yapılır. Ödeme yapılacak hayvanların ve yapılan aşılamaların veri tabanına kayıtlarının yapılmış olması şarttır. Ödemeler için Tazminat Mazbatası ve Hak Ediş Belgesi düzenlenir. (4) Bakanlığın belirlediği esaslar dâhilinde düzenlenen Tazminat Mazbatası çerçevesinde, Hayvan Hastalıkları Tazminat Desteği Hak Ediş Belgesi (Ek-23) iki nüsha olarak tanzim edilir. Hak Ediş Belgesinin bir nüshası ve Tazminat Mazbatası GKGM’ne gönderilir, bir nüshası da il/ilçe müdürlüğünde muhafaza edilir. (5) Hayvan hastalığı tazminat desteği ödemesi, bütçe imkanları çerçevesinde Bakanlıkça belirlenen tarihte ilgili banka şubesince, hayvan sahibine doğrudan yapılır. (6) Resmi kuruluşlara ve belediyelere ait hayvanlar için, sahipleri tarafından hasta oldukları Bakanlıkça belirlenen usullere göre bildirilmeyen veya hastalıklı oldukları bilinerek satın alınmış olanlar ile Bakanlıkça belirlenen belgeler bulunmaksızın sevk olunan veya resmi veteriner hekime muayene ettirilmeden ölen hayvanlar için, ihbarı zorunlu hastalıklara karşı yapılan aşı, serum, ilaç uygulamaları nedeniyle oluşan verim kayıpları için ve ihbarı zorunlu hastalık çıkışının Bakanlık tarafından açıklanması ve aşılama, ilaçlama veya test uygulanmasına karar verildiği halde, hayvanlarına bu uygulamaları yaptırmayan hayvan sahiplerine tazminat ödenmez. Hastalıktan
ari işletme desteklemeleri MADDE
19 – (1)
Hastalıklardan ari işletmeler için sağlık sertifikasına sahip olan süt
sığırı işletmelerinde bulunan, damızlık boğalar dışındaki, altı ay
yaşın üzerindeki erkek hayvanlar hariç, tüm sığırlar için aşağıdaki
esaslar dâhilinde hayvan başına doğrudan destekleme ödemesi yapılır. Ari
sığır başına ödeme birim miktarları 500 başa kadar tam olarak, 501
baş ve üzeri için ise % 50’sine karşılık gelen tutarın ödenmesi
suretiyle uygulanır. a) Desteklemeden yararlanmak üzere
müracaat eden işletmeler için il/ilçe müdürlüğünce İşletme Tespit ve İnceleme
Tutanağı düzenlenir. (Ek-24) b) İşletme asgari teknik ve hijyenik
açıdan yeterli olmalı, işletmedeki tüm sığırlar ise, Bakanlık programına uygun
olarak küpelenmiş, pasaportu verilmiş ve veri tabanına kayıt edilmiş olmalıdır. c)
Bakanlık tarafından yılı içinde uygulanan programlı şap aşıları
yaptırılmış olmalıdır. ç) İşletmede, yeni gelen hayvanlar
için karantina ve gözetim işlevi görecek ayrı bir ünite bulunmalıdır. d) Hayvan hastalık ve zararlıları ile
mücadele kapsamında, işletmedeki hayvanlarda kullanılan ilaç, aşı ve benzeri
kayıtların işletmede bulundurulması, kayıt defterine işlenmiş olması, doğum,
ölüm ve mecburi kesim tarihlerinin tutulması ve bu kayıtların il/ilçe
müdürlüklerince periyodik olarak kontrol edilerek tasdik edilmesi
sağlanmalıdır. e) İşletmede bulunan sığırlar, Sığır
Tüberkülozu Yönetmeliği ve Bruselloz ile Mücadele Yönetmeliği hükümleri
gereğince, tüberküloz ve bruselloz hastalıkları yönünden il/ilçe
müdürlüklerince taramadan geçirilir. Her iki hastalıktan menfi bulunan
işletmeler için il müdürlüklerince Hastalıktan Ari İşletmeler İçin Sağlık
Sertifikası düzenlenir. f) İşletmenin arilik statüsünün devam
etmesi için işletmede bulunan hayvanların ilgili yönetmeliklerde belirtilen
zamana göre teste tabi tutulması gereklidir. g) İşletmeye dahil edilecek
hayvanların karantina ve gözetim şartlarının il/ilçe müdürlüklerince
tespiti ve kontrolü yapılır. Hastalıktan ari işletmelerden gelen hayvanlar
için ilgili yönetmeliklerde belirtilen süreye dikkat edilerek testler yapılır
ve ari işletmeye katılımı sağlanır. ğ) Karantina ve gözetim altında
tutulmadan veya bu süre içerisinde tarama sonucunu beklemeden hastalıktan ari
işletmelere hayvan dahil edilmesi durumunda, işletme desteklemeden
yararlandırılmaz. Desteklemeden yararlandırılmış ise, destekleme ödemesi iptal
edilir. Tebliğin ilgili hükmü gereğince, ilgiliden ya da ilgililerden tahsil
edilmek üzere ilgili vergi dairesine intikal ettirilir ve ari işletme
sertifikası geri alınır. h) Destekleme ödemesine esas Hak Ediş
Belgesi iki nüsha olarak hazırlanır ve bir nüshası Hastalıktan Ari İşletme
Sertifikası ile birlikte GKGM’ne, bir nüshası da il/ilçe müdürlüğünde,
tüberkülin teamül cetvelleri ve brusella laboratuvar raporları ile birlikte
muhafaza edilir. ı) Sertifika tanziminden sonra
31/12/2014 tarihine kadar işletmeye karantina ve gözetim altında tutulup, sığır
tüberkülozu ve sığır brusellozu testleri yapılarak, ari olduğu tespit edildikten
sonra katılan hayvanlar için 31/12/2014 tarihi itibarıyla iki nüsha ek hak ediş belgesi
tanzim edilir ve bir nüshası GKGM’ne gönderilir, bir nüshası da
mahallinde muhafaza edilir. İşletmede bulunan toplam ari hayvan sayısına
karşılık gelen destekleme oranı birinci fıkrada yer alan sayısal değerler
dikkate alınarak belirlenir ve ek hak ediş belgesi işletmeye ari olarak
katılan, 31/12/2014 tarihinde işletmede bulunan hayvanlar için tanzim edilir. i) Bakanlıkça belirlenen kriterlere sahip işletmelerde bulunan her ari hayvana yılda bir kez olmak üzere destekleme ödemesi Hastalıklardan Ari İşletmeler için Sağlık Sertifikasına Sahip İşletmelerin Hak Ediş Belgesi (Ek-25) ne göre yapılır. Hastalıktan ari işletme desteği ödemesi, bütçe imkanları çerçevesinde Bakanlıkça belirlenen tarihte ilgili banka şubesince, hayvan sahibine doğrudan yapılır. (2) Bakanlığın belirlediği esaslar
dahilinde onaylı süt çiftliği sertifikasına sahip olan işletmelerdeki
ari işletme desteği alan tüm sığırlar için, ilave olarak hayvan başına
aşağıdaki esaslara göre destekleme ödemesi yapılır. a) Onaylı Süt Çiftliği
Sertifikasına sahip işletme sahipleri, Onaylı Süt Çiftliği Destekleme
Müracaat Formu (Ek-26) ile il/ilçe müdürlüğüne başvuru yapar.
b) Destekleme ödemesine esas
Onaylı Süt Çiftliği Sertifikasına Sahip İşletmelerin Hak
Ediş Belgesi (Ek-27) iki nüsha olarak hazırlanır ve bir
nüshası onaylı süt çiftliği sertifikası ile birlikte
GKGM’ne gönderilir, bir nüshası da il/ilçe müdürlüğünde muhafaza
edilir. |